Az Ügyfél

hydropool_logoA kanadai székhelyű Hydropool Industries több mint 35 éve gyárt masszázs és úszómedencéket, folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően az iparág meghatározó szereplője. A Hydropool története 1980-ban kezdődött, s mára a világ egyik legnagyobb masszázsmedence és úszómedence gyártójává vált, jelenleg 60 országban van jelen. Minden tekintetben prémium termékeket állít elő, hírnevét medencéi precíz formatervezésének, szabadalmaztatott öntisztító technológiájának, az űrtechnológiában is alkalmazott műszaki megoldásainak, illetve számos olimpikon és élsportoló által is használt úszómedencéknek köszönheti.

A Hydropool Magyarországon 2003 óta van jelen hivatalos márkaképviselettel, amely nemcsak forgalmazza a medencéket, de a termékekhez kapcsolódó életmód tanácsadást, rendezvényszervezést és edukációt is végez. Ügyfelünk 2014-ben döntött el, hogy teljesen új alapokra helyezi a márka hazai webes megjelenését. Ehhez több hazai neves fejlesztőcég mellett az OANDER-t is meghívta a kiválasztási folyamatba, egy korábbi ügyfelünk ajánlása alapján. A Hydropool az általunk javasolt technológia és projektmegvalósítási módszertan alapján 2014 év végén csapatunkat választotta a feladatra.

A projekt célkitűzése az volt, hogy olyan website-ot alkossunk, amely átadja a masszázsmedencék luxus életérzését, ugyanakkor sok termékinformációt praktikus és átlátható módon tesz elérhetővé, valamint illeszkedik a medencék értékesítési folyamatába. A projekt során felelősséggel tartoztunk az elemzési, tervezési, fejlesztési és installációs feladatokért.

 

hydropool_screens_oander_01

A kihívás

A masszázs- és úszómedencékről érdemes tudni, hogy a komplexitásuk, kialakításuk és műszaki tartalmuk variálhatósága egy luxus személygépkocsiéhoz mérhető. Ráadásul – modelltől függően – több millió forintos termékekről van szó, vagyis a fogyasztók számára maga a választás és vásárlás egy hosszas utánajárás és átgondolás eredménye. Mint ahogy az ember autót sem a weben rendel, az online megjelenés a prémium masszázsmedencék esetében is elsősorban az érdeklődés felkeltésére, ismeretterjesztésre, a választást segítő fontos információk tálalására és a Hydropool-t jellemző nem mindennapi életérzés közvetítésére tud fókuszálni. A projekt célkitűzése az volt, hogy a potenciális vásárlókkal megismertessük a márkát és a termékelőnyöket, de maga a vásárlás a bemutatóteremben dől el, ahol hosszas személyes bemutató alapján, a Hydropool szakértőivel való beszélgetést és a medencék kipróbálását követően születik döntés a választott konfigurációról, a medence műszaki tartalmáról, a beépítés módjáról, illetve a véglegesen kiválasztott modellről. Ugyanakkor az, hogy a vásárló ellátogat-e a bemutatóterembe, az első benyomástól és a weboldal hangulatától, tartalmától függ, így a website helyes felépítésének megtervezés komoly felelősséggel járt.

A masszázsmedencék további fontos tulajdonsága, hogy nemcsak kikapcsolódásra szolgáló termékek, de életminőséget és egészségmegőrzést szolgáló berendezések is egyben; a hidroterápia tudományos alapjaira építkeznek. A Hydropool ebben a tekintetben csúcsminőséget képvisel. Medencéik minden centimétere úgy lett megtervezve, hogy masszázs funkciói a megfelelő pontokon és módon szolgáltassanak víznyomást, a medencehéj tökéletes vízáramlást és keringést biztosítson, minél kevesebb tisztítószerrel nyújtsák a lehető legtisztább vizet, hőszigetelése és fűtési rendszere a terápiás kezelésekhez ideális szinten tartsa a víz hőmérsékletét, ezek által elérve a lehető legeredményesebb élettani hatást. A piacon jelenlévő konkurens márkák többsége ugyanakkor ezeket a szempontokat nem veszik figyelembe: egyszerű medencéket építenek minél több fúvókával, a hidroterápia orvostudományi alapjainak mellőzése mellett. Így ahhoz, hogy az új website sikeresen közvetítse a Hydropool termékelőnyeit, meg kellett oldanunk a termékkategória iránti edukációs és ismeretterjesztő funkciók kialakítását is.

hydro_study_design_big

Fejlesztési követelmények és elvárások

A projekt műszaki követelményeinek megismerését követően a fejlesztés alapjául már az ajánlatadási fázisban a WordPress CMS-t javasoltuk ügyfelünknek. A WordPress tartalomkezelő rendszer az alábbi fő elvárások és követelmények miatt volt célszerű választás:

  • Tekintve, hogy a website továbbfejlesztései a projekt elején nem voltak előreláthatóak, ügyfelünknek mindenképpen egy nyílt-forráskódú, rugalmasan fejleszthető portálmotorra volt szüksége, amelyhez rendelkezésre állnak adaptálható, világszinten fejlesztett plugin megoldások. Vagyis zárt vagy a projekthez egyedileg fejlesztett CMS alkalmazása már az igényfelmérés elején kizáró tényező volt.
  • A projekt időbeli ráfutása és projekt büdzséje tekintetében ugyancsak fontos volt, hogy a website PHP programkörnyezetben készüljön el, olyan CMS-en, amely iparági szabványokra épül, licenszdíj mentes adatbázison – lehetőleg MySQL – fut, viszonylag kis szerver kapacitás igénnyel rendelkezik, valamint megbízhatóságát világszerte több milliós telepítéssel bizonyítja. Ezen szempontoknak kevés portálmotor felel meg oly mértékben, mint a WordPress.
  • Elvárás volt, hogy az oldalak felépítése és tartalma rugalmasan változtatható legyen, a korábbi statikus tartalmakat dinamikus megoldásokkal helyettesítsük. A Hydropool csapata az új weboldalon nagy mennyiségű és gyakran frissülő szakmai tudásanyagot publikál az oldalon, így egy olyan CMS-re volt szükség, amellyel az oldal szerkesztői kényelmesen tudják frissíteni a különböző tartalmi típusokat. A WordPress felhasználóbarát és könnyen kezelhető tartalom-adminisztrációs rendszerre – az admin felületről szerkeszthető tartalomstruktúrák és sablonok révén – ebből a szempontból célszerű választás volt.
  • A weboldal tartalomkezelőjének támogatnia kellett a szabad menüszerkesztés lehetőségét és tetszőleges számban létrehozható sales page-ek, landing oldalak kialakítását, amelyeken műszaki bemutató tartalmak, akciós ajánlatok vagy marketing kampányok fejlesztői beavatakozás nélkül megjelenítésre kerülhetnek.
  • Mivel a website az értékesítési folyamatban elsősorban az érdeklődés felkeltését és a kezdeti kapcsolatfelvételt szolgálja, a portálnak támogatnia kellett a website-on kereltkező sales lead-ek hatékony kezelését, továbbítását, exportálhatóságát, illetve későbbi CRM vagy ERP rendszerekkel való integrálhatóságát.
  • Ugyancsak fontos elvárás volt az oldallal szemben, hogy mivel a márka gyakran frissülő képi világa néha design elemek cseréjét és új oldaltípusok bevezetését érinti, a website tartalomkezelő motorja könnyen módosítható, sablonszintű frontend megjelenítést alkalmazzon.
  • Mindezek mellett természetesen elengedhetetlen követelmény volt a reszponzív kialakítás és a tartalmak keresőoptimalizált kiszerelésének lehetősége. Ezeket a funkciókat a WordPress kiemelten támogatja.
hydropool_case_study_image1

A projekt megvalósítása

A WordPress részletes bemutatása és kiválasztása után a projekt üzleti igényfelméréssel folytatódott. A végfelhasználói felületek tervezése előtt termékműhely workshopok-at tartottunk és több alkalommal ellátogattunk a Hydropool hazai bemutatótermébe, hogy minél jobban megismerjük a márka által képviselt termékelőnyöket és a masszázsmedencék értékesítési folyamatát. Az előkészítő szakaszban best practice kutatást végeztünk, ami során számos sikeres nemzetközi példa alapján azonosítottunk a weboldalon bevezethető jó gyakorlatokat. Ezek, illetve egy tervezési vezérfonalban definiált elvárások alapján elkészült a website információs architektúrája, oldaltípus térképe és rendszerterve.

A megvalósítandó funkciócsomag és az elvárt felhasználói viselkedés definiálása után láttunk neki a felhasználói élmény megtervezésének. Ez csapatunk munkamódszerében két fontos lépésből áll. Először fokozatos lépésekben elkészítettük minden egyedi felület és oldalállapot drótváz tervét (wireframe), hogy még a design tervezést megelőzően látható, értelmezhető és megvitatható legyen a website ergonómiai felépítése. Ennek a munkafolyamatnak a Hydropool projekt esetében nagy jelentősége volt, hiszen sok és nagy felületen elhelyezkedő képi tartalmat, vizuális információt kellett „házasítanunk” hasonlóan nagy mennyiségű írott mondanivalóval. A wireframe tervezési folyamatban nagy segítséget jelentett, hogy az ügyfél igen pontosan tudta, mit szeretne: jól definiálta a márkaértékeket, évekre visszamenő online kommunikációs tapasztalatokkal rendelkezett és nagyon pontosan meg tudta határozni a termékcsoportok fő mondanivalóit, kulcsüzeneteit.

hydropool_case_study_image5

A Hydropool website néhány drótváz terve

A felhasználói élmény tervezésének második lépése minden esetben a látványvilág kialakítása, így történt ez a Hydropool projekt során is. Az elfogadott drótvázakat kezdeti design koncepciókba öntöttük, majd azok finomhangolását követően alakult ki a végleges címlap design. Ennek elfogadása után először a website desktop állapotú design tervei készültek el, majd a tablet és mobil állapotú layout-ok grafikai tervezésével zárult. A tervezés legelején eldöntöttük, hogy a frontend felület reszponzív kialakítását a fejlesztőcsapatunk által nagyon kedvelt Bootstrap framework-re fogjuk építeni, így a design terveket ennek követelményei alapján egy könnyen mozgatható, 12-es hasáb osztású grid rendszerre terveztük, amelyben a desktop állapot kihasználja az átlagosnál nagyobb felbontású monitorok felületét is.

hydropool_case_study_image4

Már a grafikai tervezési fázisban elkezdődött a WordPress rendszerterv alapján történő paraméterezése és az egyedi funkciókat megvalósító plugin-ek fejlesztése. A frontend felület és a tényleges WordPress sablon kialakításához természetesen csak a design tervkészlet elfogadása után láttunk neki, ám a backend feladatok és a design tervezés párhuzamosítása révén sok átfutási időt spóroltunk meg a projekt befejezéséhez. Az elkészült tesztrendszert így a design fázis zárását követően összesen 1 hónapos fejlesztési idővel sikerült átadnunk, amelyet szerkesztői oktatás és a tesztidőszakkal párhuzamosan zajló tartalomfeltöltés követett.

A szállított portál

A Hydropool szerkesztői az admin felület használatát gyorsan elsajátították, grafikai csapatunk segítségével pedig az induláshoz szükséges képi kreatívok és tartalmak feltöltése gördülékenyen ment. Az előre összeállított templatek és a kényelmes tartalompublikálásra optimalizált CMS révén ügyfelünk a WordPress alapú portálon könnyedén, jellemzően fejlesztés nélkül képes összeállítani az online marketinghez szükséges kampány oldalakat, landing page-eket és termékbemutató oldalakat. A jól átgondolt és előre definiált tartalomtípusok révén nem okoz gondot új termékek, új termékjellemzők, kedvezményes ajánlatok, edukációs videó tartalmak, képgalériák vagy akár teljesen új termékkategóriák publikálása és a site navigációs szerkezetébe történő beillesztése. Fontos üzleti érték, hogy a tartalmak és látogatói viselkedés mérhetősége segíti a Hydropool csapatát a kampányok hatékonyságának finomhangolásában és a kampány költések minél jobb célzásában. Mivel az alkalmazott CMS nyílt forráskódú, a website továbbfejleszthetősége az előző oldaltól eltérően szállító-függetlenné vált, miközben egy jövőbeli megújítás nem igényli a tartalomkezelő rendszer cseréjét. Mindennek alapjait a széles körben elismert, népszerű és korszerű funkciókkal felvértezett WordPress, illetve a projekthez készített egyedi plugin fejlesztéseink biztosították.

hydropool_case_study_image3

WordPress-alapú megoldásunk kielégítette a Hydropool management üzleti igényeit, a rendszer bevezetése óta jól teljesít és nagy örömünkre az ügyfél elkötelezte magát csapatunk mellett más projektek megrendelésével is. Nagy megtiszteltetés volt számunkra egy ilyen kiváló, magas presztízsű márka webes megjelenésén dolgozni, ám még nagyobb öröm, hogy egy olyan ügyféllel dolgozhattunk együtt, akivel professzionális szemlélet mellett tudtunk közösen gondolkodni és tervezni, aki ismeri, érti és szereti a márkát, tudatosan, elkötelezetten építi webes jelenlétét és amelynek csapata nem csupán egy értékesítési feladatot, hanem küldetést is lát egy kiváló termékcsalád hazai képviseletében.

Minden masszázs- vagy úszómedence iránt érdeklődőnek feltétlenül ajánljuk, hogy keresse fel a Hydropool igényes bemutatótermét és próbálja ki az ott található számos modellt. Az első lépés természetesen a megújult website meglátogatása, érdemes ide kattintani.