Forgalomelemzés és optimalizálás

Körmükre nézünk a forgalmi adatoknak. Eszközeink a hőtérképes elemzés, A/B tesztelés és a user journey pontos megértése, hiányosságainak feltérképezése.

A digitális térben nincs találgatás. Valamennyien ott hagyjuk a digitális ujjlenyomatunkat minden oldalletöltés, kattintás vagy vásárlás alkalmával, ezek pedig részletes adatok formájában elemezhetők. Így a portálok teljesítménye mérhető és bármilyen más médiatípusnál jobban optimalizálható.

A digitális termékek jellemzője – legyenek azok vállalati oldalak, webáruházak, médiaportálok vagy social media alkalmazások – hogy elindításuk nem jelenti a befejezésüket: hétről hétre értékelni kell a tartalmuk és ergonómiai felépítésük teljesítményét. Egy webes alkalmazás természetes életciklusának része a folyamatos optimalizálás. Munkánk alapvető követelménye, hogy segítünk eligazodni a rendelkezésre álló adatok tengerében és azonosítani a felhasználók viselkedését.

Felületek optimalizálása hőtérképes kutatásokkal

Értékesítés-támogató portálok esetében különösen fontos a felületek hatékonyságának mérése, továbbkövetése. Nagy látogatottságú oldalak esetében lehetőségünk van viszonylag gyorsan releváns forgalomanalitikai és hőtérképes adatok gyűjtésére és elemzésére célszoftverek segítségével. A hőtérkép mellett A/B tesztelés, scrollmap és confetti elemzés is készülhet, amelyekkel meg tudjuk állapítani, hogy a különböző forrásokból érkező látogatók milyen elemekre kattintanak szívesen, a tartalmak és kiajánlók sorrendje mennyire hatékony és a kulcsfontosságú felületek milyen mértékben kötik le a látogatók figyelmét. A hőtérképes elemzések célja, hogy meghatározzuk, hogy a tartalmakat hogyan sorrendezzük, meddig tudjuk fenntartani a látogatók figyelmét, meddig scrolloznak le az oldalon. Fontos elemzési adatokat szolgáltat a kattintások eloszlásának mérése bizonyos szűrők alapján – pl. új, vagy visszatérő látogatók, forgalmi források, ppc kampányok – történő megoszlásának vizsgálata.

Hőtérképes elemzésHőtérképes elemzés mintája

Felhasználói attitűd kutatások

A forgalmi elemzéseknek nemcsak meglévő oldalak optimalizálása esetén van nagy jelentősége, hanem új webes termékek létrehozásában is. A webes termékek tervezéséhez éppúgy körültekintő elemzések alapján kell nekilátni, mint bármely más, szűk piaci szegmens számára készülő fogyasztói termék esetén. A felhasználók tartalomfogyasztásukban és egymás közötti interakcióikban is speciális igényeket támaszthatnak, ezek megismerése nélkül nincs sikeres webes termékfejlesztés. Ennek jellemző eszközei, amelyek szorosan összekapcsolódnak a forgalmi elemzésekkel:

  • Fókuszcsoportos kutatások
  • Online kérdőíves felmérések
  • Felhasználói mélyinterjúk
  • User persona elemzések

Hol és mikor alkalmazzuk?

  • Forgalomelemzésre leggyakrabban már elkészült webes felületek folyamatos optimalizálása során van szükség.
  • Meglévő webes felületek megújításakor jellemzően a projekt elején történik, átadott portálok esetében pedig a továbbfejlesztések megtervezése során.
  • A forgalomelemzés különösen fontos eszköz a konverzió optimalizálás során.

Lépj velünk kapcsolatba!