UX Researcher & Analyst

Konverzió optimalizálásra érzékeny elemzők, figyelem!

Az OANDER-ben komplex digitális termékek (portálok, webáruházak, online médiatermékek és szoftverek) tervezésével, fejlesztésével és optimalizálásával foglalkozunk. Különösen erős pozícióval rendelkezünk az e-kereskedelem és online értékesítést végző portálok területén, ahol a felhasználói viselkedés megértése, tranzakciók elemzése és az eredményesség mérése az egyik legfontosabb feladat. Ennek a területnek az erősítésére keresünk most új kollégát.

Mik lennének a feladataid?

Ha csatlakozol a csapatunkhoz, akkor egy remek, az elmúlt években komoly és komplex projekteken edződött tervező és elemző csapat tagja leszel. Elsősorban portálok, webáruházak és online médiatermékek konverziós és usability elemzése lesz a feladatod. Sok kutató és problémafeltáró feladatot végzünk, amelyek célja, hogy ügyfeleink portáljait és saját piaci termékeinket egyre hatékonyabbá tegyük. Ehhez egy konverzió optimalizálásra érzékeny, analitikus szemléletű elemzőt keresünk. Mindez a következőket jelenti a gyakorlatban:

  • Elemzések újonnan induló projektekhez: részt veszel majd az újonnan induló digitális termékfejlesztések magas szintű kigondolásában, ehhez piacelemzési és best practice vizsgálatokkal segíted a csapatokat. Koncepciókat és ajánlásokat készítesz majd arról, hogy egy-egy digitális termék miképp lehetne hatékony, felhasználóbarát.
  • Meglévő ügyfeleink portáljainak optimalizálása: éles portálok vagy növekvő e-commerce site-ok esetén a már megtervezett és kialakított oldalak utánkövetése kapcsán jelentős szerepet kapnak a HotJar és a Google Analytics elemzések. Az optimalizálások és áttervezések az ezekből kieső adatok alapján történnek meg, így az általad végzett elemzések lesznek a folyamatos optimalzációk mozgatórugói.
  • UX research támogatás: a felhasználói élmény tervezés erősen építkezik a kutatási adatokra, amely igen széles körűek. Így feladatod lesz majd best practice kutatás és új technológiák kipróbálása révén ötletek és megoldási javaslatok gyűjtése, adatokkal alátámasztott ergonómiai javaslatok kialakítása.
  • Általános kvalitatív kutatások és hipotézis alkotás: amely azt jelenti, hogy felméred az ügyfeleink vevőiknek alkalmazás használati és vásárlási kihívásait, user personákat készítesz, kijelölöd a vizsgálatod tárgyát képező aleseteket, teszt scenariokat alkotsz. A teszteket dokumentálod, további elemzést végzel az eredményeik alapján és összegzed a user folyamatra vonatkozó változtatási javaslataidat.

Mit várunk el Tőled?

  • A legfontosabb eszközeid a hőtérképes elemző szoftverek (elsősorban Hotjar), a Google Analytics, Google Tag Manager és A/B testing eszközök lesznek. Projektekhez paraméterezned kell majd őket, az adatok mögött pedig ki kell tudnod olvasni a javítandó hibákat és a kiaknázandó lehetőségeket. Így jártasnak kell lenned a használatukban.
  • Rendelkezel UX tervezési érdeklődéssel vagy vénával. Mivel a kiemelkedő felhasználói élmény tervezés az OANDER egyik “védjegye”, a munkád igen nagy hányadában ilyen céllal készítesz majd elemzéseket és javaslatok.
  • Jó önkifejező készségre és magabiztos kiállásra számítunk, hiszen a készülő terveket és elemzéseket prezentálnod és bemutatnod is kell majd. Fontos, hogy írásban is gördülékenyen és érthetően tudd kifejezni magad, a szakértői anyagaink ugyanis igen sokszor írásos dokumentumok, tanulmányok.
  • Elemző készséget, kritikai gondolkodást és a status quo megkérdőjelezését várjuk Tőled. A munkád a performancia és UX elemzések során részben rejtett problémák feltárásából áll majd, amely bizony néha fájó sebeket szakít fel.
  • Előny, ha “user folyamat fetisiszta” vagy és az motivál, hogy kitalálhatod, mitől fog jól működni a vizsgálatod tárgya.
  • Legalább társalgási szintű, de ideális esetben tárgyalási szintű angol nyelvtudás szükséges. Az angol nyelv ismerete az ügyfeleinkkel való értintkezéshez és a szakirodalom, trendek követéséhez is nélkülözhetetlen.

Nem elvárás, de külön örülünk neki:

  • E-kereskedelmi portálok konverzió optimalizálásban, esetleg PPC kampányok elemzésében szerzett tapasztalat.
  • Agilis szemléletű projektekben való jártasság (pl. scrum módszertan ismerete), illetve hosszú távú digitális termékfejlesztésekben szerzett tapasztalat.
  • Alapszintű HTML / CSS / JavaScript ismeretek (elsősorban követőkódok, scriptek, event tag-ek beillesztéséhez, paraméterezéséhez)

Jelentkezésedet szeretettel és érdeklődéssel várjuk a karrier@oander.hu e-mail címen. Kérdezz tőlünk bátran, vagy kezdésnek böngészd át az alábbi kérdéseket, amiket a hozzánk betérő jelentkezők legtöbbször feltesznek nekünk!  ⤵

Néhány kérdés, ami esetleg felmerült Benned

Milyen metodikával dolgoztok?

Több évvel ezelőtt letettük a voksunkat az agilis megközelítés mellett, mely azóta igazolta létjogosultságát. Az agilis megközelítés köré épített módszertani keretrendszer lényege, hogy elfogadjuk azt a törvényszerűséget, hogy lehetetlen egy komplex projektet az elején 100%-ban definiálni, ezért inkább teret engedünk annak, hogy a projekt műszaki tartalma menet közben kristályosodjon ki és intézményesüljön az igények fejlődése. Ennek eszköze a sprintekre bontott munka, mely az OANDER esetében 2 hetes ciklusokat takar. A sprint egy a csapattal közösen végzett tervezéssel kezdődik a scrum master vezetésével, ahol átbeszéljük és priorizáljuk a soron következő eredménytermékeket, majd egy demózással ér véget, ahol átadják az elkészült taskokat. Részletesebben itt olvashatsz a módszertanunkról.

Több száz és több ezer munkaórás projekteken dolgozunk. Vagyis nagy összetettségű fejlesztéseket végzünk PHP alapokon. A hagyományos ügynökségekkel ellentétben nemigen dolgozunk kis micorsite-okkal vagy kampány felületekkel, nem reklámügynökség vagyunk. UX és fejlesztési műhelyként tekintünk magunkra. Az olyan webáruházak és portálok izgatják a fantáziánkat, amik mind felhasználói élmény, mind programozás és üzleti logikai terén is kihívást jelentenek. Ebből adódóan a projektek jellemzően nem egyszereplősek, csapatmunkában zajlanak, a projektmenedzsertől kezdve a designereken és a fejlesztőkön át, a scrum masterekig és a teszterekig mindenki részt vesz bennük.

A cég pénzügyi helyzete rendezett, nincsen adósságunk és a működésünk precíz finanszírozási tervezés mentén zajlik. Az OANDER 10 éves fennállása óta még egyszer sem fordult elő, hogy a fizetések késtek volna. A lehetőségeket és a problémákat mindig megbeszéljük és közösen oldjuk meg. De annál talán nem kell meggyőzőbb érv, hogy nem csak olyan kollégákkal büszkélkedhetünk, akikkel a cég indulása óta együtt dolgozunk, de olyanokkal is, akik visszatértek, miután felmérték a helyzetet a munkaerőpiacon.

Büszkék vagyunk arra, hogy viszonylag kevés alkalommal van szükség túlórázásra, ráadásul ha az előfordul, mindig önkéntes alapon történik, sosem kötelező. Nem vállalunk munkákat irreális határidőkkel és a projekteket menet közben folyamatosan változáskezeljük, amint látjuk, ha valahol esetleg csúszás van. A munkatempó kifejezetten normálisnak és szervezettnek mondható. A vészcsengő megkongatását meghagyjuk az olyan alkalmakra, amikor tényleg vészhelyzet van – de szerencsére ez nem jellemző. Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges munka-magánélet egyensúly fenntartására, nem hisszük, hogy e nélkül lehetne hosszú távon jó minőségű termékeket alkotni. Nem klasszikus értelemben vett ügynökség vagyunk, a munkát és a projekteket nem reklámpiaci account-ok szervezik, hanem komplex projekteken edződött szakmabeli projektvezetők.

Teljes munkaidőben dolgozó kollégát keresünk. A törzsidő reggel 10 és 4 óra között van, a munkaidő további részének beosztását Rád bízzuk. Ha vállalsz túlórát (ami nem kötelező, a Te döntésed), azt az alap juttatásodon felül külön kifizetjük. A mocskos anyagiakról a csapatunk egyik ügyvezetőjével fogsz majd megállapodni.

Sajnos nem. Mindenképpen olyan kollégát keresünk, aki napi szinten itt van velünk egy légtérben, és akivel testközelben tudunk osztozni a sikerekben és kihívásokban. Vagyis ha most éppen vidéken élsz, hétköznaponként a folyamatos budapesti jelenléted meg kellene oldanod. Ebben szívesen nyújtunk segítséget Neked.

Kimondottan fiatalos team vagyunk, az átlagéletkorunk 32 év, az OANDER két alapítója sem sokkal idősebb. Fiúk és lányok vegyesen. Az irodában állandóan tartózkodó csapatból hatan projektvezetők, ketten saját termékeink menedzselésével foglalkoznak, négy UX/designer géniuszunk van, hárman felelnek a cég és az iroda zökkenőmentes működéséért, a többiek pedig frontend vagy backend fejlesztésekkel illetve teszteléssel foglalkoznak.

Az irodánk a belvárosban van, de nem egy irodaházban vagyunk, hanem egy erre kialakított lakásban rendeztük be a műhelyünket, amit igyekszünk folyamatosan a saját arcunkra formálni. Úgy gondoljuk, hogy ez barátságosabb, közvetlenebb légkört teremt. Egy 400 négyzetméteres nagypolgári lakás babzsákokkal, kényelmes kanapékkal, napfényes szobákkal, darts táblával, három erkéllyel és remek kilátással az Andrássy útra, Erzsébet térre illetve a Bazilikára. Ha eljössz hozzánk egy személyes találkozóra, körbevezetünk és megmutatunk minden zugot.

Első körben küldd el nekünk önéletrajzodat egy rövid levél kíséretében, melyben bővebben mesélsz magadról, tapasztalataidról, referencia munkáidról, illetve, hogy miért szeretnél velünk dolgozni! Ha a tudásod és tapasztalatod egybeesik azzal, amit az OANDER keres, akkor pár napon belül felvesszük veled a kapcsolatot és behívunk egy személyes beszélgetésre, ahol az egyik ügyvezetővel vagy szakvezetővel találkozhatsz személyesen. A kávézás/teázás közben mesélünk magunkról, az elvárásainkról, illetve szeretnénk még többet megtudni rólad. Az interjú után pár napon belül megoldandó próbafeladatot kapsz, melyet ha sikeresen megoldasz, várunk a végső csoportos interjúnkon, ahol már azokkal a kollégákkal találkozhatsz, akikkel a jövőben dolgoznál. Itt kiderül mindenki számára, hogy milyen köztetek a kémia, felteheted a kényes kérdéseket, melyeket az ügyvezetőnek esetleg nem mertél és inkább első kézből, a kollégáinktól szeretnél hallani. Ha a szimpátia kölcsönös, welcome on board!

Ha az iroda falai beszélni tudnának, lenne bőven mondanivalójuk. Céges bulik gyakran vannak, néha csak kisebb sörözések, grillpartik az erkélyen, néha „masszívabb” események, de erről inkább ne itt. Az irodába kéthetente érkezik a finom kézműves kávészállítmány, többféle ízben. A csapat jelentős része kávérajongó, így gyakran ülünk össze kávé vagy tea melletti beszélgetésre. Az iroda belvárosi elhelyezkedéséből adódóan a környéken sok remek étterem és kifőzde van, úgyhogy a csapattal közös ebédekre is sok opció kínálkozik. Bátran állíthatjuk, hogy a közösségi élet az OANDER egyik ütőkártyája.

A fent említett tágas és napfényes belvárosi iroda, az aktív közösségi élet, illetve a versenyképes fizetés mellett mindenképpen az OANDER mellett szól, hogy egy fiatalos, összetartó csapat vagyunk. Nálunk jó hangulatban telnek a mindennapok, a kollégák szeretnek együtt dolgozni, nem rohanunk haza a munkanapok végén, szeretünk munkán kívül is egymás társaságában lenni. Mindemellett fontos számunkra az állandó fejlődés, belső oktatásokon tanulunk egymástól, ismerünk meg más szakterületeket a komplexebb látásmód érdekében.

A cégünk igen szép fejlődési pályán halad. Mind az e-kereskedelem, mind a vállalati portálfejlesztések területén egyre erősődő piaci pozícióval rendelkezünk és szépen fejlődik a nemzetközi üzletágunk is. Így minden területen bővíteni szeretnénk az OANDER fedélzetén dolgozó szakemberek számát.