A technológiai verseny a legjobb innovációs adrenalin

Az OANDER története röviden

Radó Mátyás, az OANDER társ-alapítója

“Valahol Afrikában minden reggel felkel egy gazella. Tudja, hogy gyorsabbnak kell lennie a leggyorsabb oroszlánnál, különben vége. Valahol Afrikában minden reggel felkel egy oroszlán. Tudja, hogy gyorsabbnak kell lennie a leglassúbb gazellánál, különben éhen hal. Mindegy, mi vagy, oroszlán vagy gazella. Fuss, amint felkel a Nap!”

(Részlet Thomas L. Friedman És mégis lapos a föld című könyvéből)

Izgalmasan zajlott az elmúlt néhány a digitális ügynökségek és fejlesztőcégek háza táján. Nehéz lenne megállapítani, hogy a piac hazai szereplői a technológiai ipar oroszlánjaiként vagy gazelláiként tekintenek magukra, ám azt biztosan érzik, hogy az elmúlt néhány évben egyre gyorsabban kellett futniuk.

Hatodik évében jár az OANDER jelenléte a digitális szolgáltatásfejlesztési iparágban. Piacra lépésünk időpontja egybeesett a gazdasági válság tetőpontjával, mégis, az induló „handicap” ellenére fejlődésünk és a szakma iránti lelkesedésünk töretlen. Az egyre gyorsuló tempót és az olykor farkasordító hideget mi is érezzük, de valójában ez az, ami motivál bennünket. Megújulás. Változás. Önmagunk és képességeink újra felfedezése. Ezek azok a kihívások, amiktől igazán pezseg a vérünk, és ami miatt mára csapatunk a digitális felhasználói élmény tervezés és e-kereskedelem terén piacvezető színvonalú szakmai műhellyé tudott válni. A fokozódó piaci verseny minket nem sorozatgyártásra, hanem egyediségre és értékteremtésre sarkall – minden munkánkban, amit kezünkbe veszünk. A verseny a legjobb adrenalin, amit csak el tudunk képzelni magunknak. Mindennek lelke természetesen az OANDER közösségét alkotó elhivatott és tehetséges team – egy elhivatott, fiatalos csapat, amely innovációra és kihívásokra éhezik.

Fordulópontok

2008 óta foglalkozunk aktívan webes fejlesztésekkel. Eleinte online médiatermékek tervezésével, majd webes alkalmazások felülettervezésével foglalkoztunk. Ezek a munkáink a mai napig meghatározzák szemléletünket. 2010-ben saját médiavállalkozásba fogtunk a Shopping.hu divatportál megalapításával, amely megalapozta tartalom-produkciós tapasztalatainkat, amely a mai napig cégünk fontos tevékenységi területe. Kiadói tevékenységüket rövidesen e-kereskedelmi jelenlét is követte a Beauty.hu szépségápolási webáruház piacra vezetésével.

2011-ben fordítottuk a figyelmünket a vállalati webes fejlesztések mellett az e-kereskedelem felé, amely nemcsak egy új technológiai piacra való belépést, de a felülettervezés és felhasználói élmény területén is új kihívásokat jelentett. 2012-től foglalkozunk webáruházak és értékesítés-támogató szoftverek integrációjával, 2014-től kezdődően pedig kifejezetten omnichannel megoldások kiépítésére fókuszálunk. Büszkék vagyunk rá, hogy olyan neves márkák bíztak meg bennünket e-kereskedelmi eszközparkjuk fejlesztésével, mint az iSTYLE, 576 Kbyte, Laptop.hu, General Electric, a FOX, az ILLY kávémárka hazai forgalmazója, az Espressoshop.hu vagy a piacvezető hazai LEGO forgalmazó, a Kockaaruház.

Hasonlóan fontos fordulópontot jelentett számunkra ügynökségi csoportunk, a SODA Group 2012-es piacra vezetése, amelynek alapító tagjai vagyunk. A több mint 100 főt foglalkoztató cégcsoport egy ernyőmárka alatt nyújtja a kommunikáció és márkaépítés szinte valamennyi kulcsszolgáltatását. Így az OANDER nemcsak egy nagyobb család tagja lett, de jelentősen kibővültek szakterületei és mozgósítható szakmai kapacitásai. Mindezt úgy, hogy nem veszítettünk fókuszt: változatlanul ugyanazokra a kulcskompetenciákra tudunk koncentrálni, amelyek a kezdetektől fogva meghatározzák működésünket.